wican

Alla inlägg den 13 oktober 2014

Av Krister Wicander - 13 oktober 2014 13:54

Vill ju helst inte erkänna det men det finns minst en fördel med att gå upp tidigt, man får en jäv... massa gjort. Jag har till och med klätt om kuddar idag, vilket jag tror är första gången i hela mitt liv. Dock sambon som köpt både kudde påslakan (tror jag det heter).

Ikväll blir det styrelsemöte med S i Vellinge, och snart drar arbetet i fullmäktige igång också. Ska bli spännande. Har suttit som ersättare i stadsdelsfullmäktige i två stadsdelar i Malmö tidigare, men denna gången är det ledamot i kommunfullmäktige.


Går vi upp innan 8 imorgon blir detta rummet jag tar tag i, en nackdelarna med rum extra som inte är renoverat. Blir ett allt-i-allo rum.

Av Krister Wicander - 13 oktober 2014 07:37

Då går jag in i min andra vecka som hemmapappa, vilket är underbart. Har börjat komma in i rutinerna med tvättning, matningar och powernapps. Sista dagarna har dock jag och dottern inte riktigt synkat våra nattrutiner, vilket är konstigt eftersom mina sovrutiner är väldigt behagliga.
Några nätter irad har hon vaknat till och från fram till 2-3 sen sovit fram till 8, inatt lät hon men vaknade inte till. Däremot vaknade hon 6:30, vilket INTE är ok. Jag och grabben vill ju sova till minst 7:45 på vardagarna.
Nu slipper vi ju stressa till dagis, kanske så hon tänkte :-)

Ikväll får vi tillbaka till grabbens nattrutiner och sover mellan 19-08 :-)


Gårdagens utelek, dottern får får vänta något år till innan hon får hoppa i studsmattan med storebror


Någon vill väldigt gärna hjälpa till att äta det lillasyster inte vill ha :-)

Presentation


Pappaledig fullmäktigeledigmot

Vem är jag?

Privat

Privat är jag en sambo med två barn och två hundar, boende i 70tals villa och 2 bilar. Grabben är 3 år och dottern under året, och hundarna 4 och 6 år. Sambons ålder vet jag inte om den är hemlig men vi är lika gamla ;-)

 

Yrkeslivet

När jag inte är pappaledig jobbar jag som rörläggare, och på företaget jag är anställd på har jag även fått förtroendet att vara fackligförtroendevald. Och detta uppdraget har jag lokalt,regionalt, division och centralt.

Har även fått förtroendet av min organisation att vara Fackligpolitiskt ansvarig i Byggnads Skåne.

 

Politiskt

Sitter som adjungerad i Vellinge Socialdemokraternas Styrelse. Sitter även efter årets val som ordinarie i Kommunfullmäktige iVellinge.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Besöksstatistik

Omröstning

Nöjda med valresultatet?
 Ja
 Nej

Ovido - Quiz & Flashcards