wican

Alla inlägg under oktober 2014

Av Krister Wicander - 29 oktober 2014 10:54

Idag är det verkligen höst, kallt och mörkt. Och de flesta träden är färgglada. Även om jag inte är någon favorit av kylan och regnig höst, så är det ändå en mysig tid med inomhuslekar, tända ljus och brasor.

Det blev ingen nappfri natt, det höll cirka 30 sec sen gav jag upp :-) Och med tanke på kommentarerna på Facebook kan jag klargöra att jag Inte slutat snusa än. Och det lär ta sin stund.

Imorse fick jag sovmorgon, då sambon tog kidsen. Det va skönt :-)

Av Krister Wicander - 28 oktober 2014 19:04

Ikväll tänkte jag testa natta utan napp till minstingen, tänkte så slipper jag springa upp för hon tappat den hela tiden. Får se hur det går :-/

Av Krister Wicander - 27 oktober 2014 20:00

Dottern är nu när hon är förkyld lite kvälls/natt orolig, vilket resulterar i att hon gnäller i sömne. Ibland även vaknar av det, men mest "jobbigt" att hon låter. För man blir osäker på om man ska ta upp henne eller inte, och det är inget mysigt att höra om man barnvakten på. Men lyfter man upp henne blir hon tyst, även om hon sover. Det är sällan hon vaknar när jag lyfter upp henne. Sen när man lägger henne igen, tar det Max 5 min sen låter hon igen. Lite som när hon var mindre och man gick runt på nätterna och vaggade runt med henne. Kunde gå hur länge som helst och det gick bra, satta man sig ner vaknade hon 99 av 100 ggr. Även om man någon gång lyckades sätta sig så hon låg exakt som när man stod, så vakna hon.

Jaja, ska inte gnälla och inte därför jag skrev det. Mest lite rastlös i mörkret med dottern i famnen ;-) längtar ju ner till disken som inte är klar, som man blir man ju lycklig av att diska. Och man kan ju inte bli för glad, så det är ju bara att köra på :-)

Trevlig kväll

Av Krister Wicander - 27 oktober 2014 14:03

Då var det måndag igen, och höstlovet innebär att grabben är hemma med mig och lillasyster :-)
Helgen spendera hela familjen i Danmark med goda vänner, verkligen avslappnande för kropp och själ.
Naturnära och havsnära, perfekt för att vandra runt i frisk luft. Men såklart avslappnande för själen att bara umgås med vänner, dricka vin och sällskapsspel :-) som vi vann vars en gång. Lika par leka bäst tror jag det hette, kan rekommenderas :-)
Avslutade resan med att stanna till på Kastrup flygplats, där vi parkerade precis under inflygningarna och kollade landningar. Vilket uppskattades av grabben.

Nu är vi tillbaka i vardagen, och ikväll blir det barngympa med grabben. Och med tanke på att det är ny vecka, så håller jag tummarna att dotterns nya grej med att vara vaken nattetid nu är ett minne blått :-)

Av Krister Wicander - 23 oktober 2014 08:42

Inatt har alla sovit gott och vaknade vid halv 8, sen lyckades jag få barnen att ligga kvar och mysa och småprata till kvart över :-) nu är det Barnkanalen, välling och micrat kaffe. Life is great! Och enda planen för dagen är att hämta dotterns resesäng hos svärmor, så det blir lagom tempo idag.

Igår la jag ut bilen på blocket för försäljning, behöver bli av med den innan november. Då kommer nämligen den nya :-) Hade gärna haft ett lite större kapital så jag kunde bytat Skodan också, men inte ett överflöd på pengar när man är föräldraledig. Men en lyx att kunna vara hemma med barnen, så det väger över :-)

Någon som har tips på bra sällskapsspel för vuxna? Och isåfall var man kan köpa det.

Önskar alla en lika härlig dag som min :-)

Av Krister Wicander - 21 oktober 2014 09:40

Igår varnades det för höga regnmängder här hemma, men just nu är det sol, varmt och vindstilla :-)
Så nu blir det biltvättning för mig och powernapp för mini, tur man har grannar som hjälper en att göra det ordentligt. Så slipper jag göra om det imorgon :-)

Ha det gott idag

Av Krister Wicander - 20 oktober 2014 22:08

Ligger i soffan och kolla Dicte, själv då resten av familjen somnat. Och verkligen helt såld på den nya tvn, är inte så tekniskt intresserad så tycker det är kanon med allt på tvn. Och när då alla andra somnat kan man testa sig runt. Egentligen bara onödig lyx men jävligt kul.

Nä nu får jag kolla vidare :-)

Idag när vi var och handlade uppskattades dagens "vagn", detta gillade grabben med. Men idag fick han köra korgen med mat i istället, vilket nog var mer uppskattat av honom nu när han är en stor kille :-)

Av Krister Wicander - 20 oktober 2014 13:16

Nya veckan och nya måsten men kommer avsluta härligt i grannlandet Danmark :-)

Men nu är nya veckan i fullgång, storstädning efter en härlig helafamiljen helg, tvätten är i full gång, dammsugaren är tillbaka i skåpet och den ny Mamatidningen har anlänt i brevlådan. Idag har även mina första fullmäktigehandlingar kommit, blir mycket läsning när mini tar sina powernapps.

Nu blir det kaffe och mellis


Äntligen, hur klarar mammor sig utan den ;-)

Gårdagens installation i dotterns rum

Presentation


Pappaledig fullmäktigeledigmot

Vem är jag?

Privat

Privat är jag en sambo med två barn och två hundar, boende i 70tals villa och 2 bilar. Grabben är 3 år och dottern under året, och hundarna 4 och 6 år. Sambons ålder vet jag inte om den är hemlig men vi är lika gamla ;-)

 

Yrkeslivet

När jag inte är pappaledig jobbar jag som rörläggare, och på företaget jag är anställd på har jag även fått förtroendet att vara fackligförtroendevald. Och detta uppdraget har jag lokalt,regionalt, division och centralt.

Har även fått förtroendet av min organisation att vara Fackligpolitiskt ansvarig i Byggnads Skåne.

 

Politiskt

Sitter som adjungerad i Vellinge Socialdemokraternas Styrelse. Sitter även efter årets val som ordinarie i Kommunfullmäktige iVellinge.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Besöksstatistik

Omröstning

Nöjda med valresultatet?
 Ja
 Nej

Skapa flashcards