wican

Alla inlägg under december 2012

Av Krister Wicander - 28 december 2012 09:36

Det är fortfarande demostrationer i Indien för kvinnors trygghet, i spåret efter gruppvåldtäkten på en buss.
Tänk om vi kunde ställt upp bakom våra vålds/våldstäkts offer.

Av Krister Wicander - 26 december 2012 10:04

Nä för idag är pappas 60 års dag. Stort grattis till fars gubben :-)
Han vet inte riktigt vad han ska göra idag, han vet bara att han blir hämtad 10:40. Och kan ju inte skriva här vad vi ska göra, då läser han kanske det här :-)

Av Krister Wicander - 25 december 2012 14:49

Nu är för de flesta julstressen avklarad, alla julklappar har blivit godkända eller någon kanske sitter och funderar på vad de ska byta till istället.
Vår jul blev perfekt, hela tjocka släkten. Både min och lottas familjer var hemma hos oss. Mycket god mat, väldigt mycket mat. Fast ännu mer julklappar, helt sjukt mycket klappar. Vi har tillochmed gömt undan några till grabben så han kan få de senare. Men man vill ju överösa pågen om man kan :-)
Själv har jag varit väldigt snäll tydligen, då min älskade sambo/tomten gav mig en IPad. Med rosa fodral också, kommer klä mig :-)
Blev jätte glad :-) Lotta fick en blus av mig, och jag vet att jag lyckades igen då hon inte kommer byta den.....

Tack för en härlig jul och nu ser vi fram mot nytt år, och nyårs afton.

Av Krister Wicander - 22 december 2012 09:44

Äntligen en familjefrukost med hela familjen. Snart dax att röra oss in mot Malmö för julklapps shoping. Och sen avsluta dagen med glöggkväll hos gudfar.
Trevlig dag

Av Krister Wicander - 22 december 2012 09:44

Äntligen en familjefrukost med hela familjen. Snart dax att röra oss in mot Malmö för julklapps shoping. Och sen avsluta dagen med glöggkväll hos gudfar.
Trevlig dag

Av Krister Wicander - 20 december 2012 13:37

Jobbigt när man släpper ett scoop och det redan dagen efter visar sig att det va visst LITE fel.... Malmös starkemans fru va tydligen inte den alkoholpåvärkade föraren. Som aftonbladet, fast utan en bra webdesigner.

Av Krister Wicander - 18 december 2012 06:37

Ja, då har all snö regnat bort :-( hoppas det blir kallt igen så vi kan få snö till vår afton.
För övrigt anser jag att jag borde börja jobba 8. Ingen normal människa vill väl att rörläggaren står vid dörren klockan sju och stänger vattnet för morgon kaffet eller toaletterna?

Av Krister Wicander - 16 december 2012 11:09

Arbetslösheten är en myt, ta bort gränserna så vi kan öka arbetskrafts invandringen.

Presentation


Pappaledig fullmäktigeledigmot

Vem är jag?

Privat

Privat är jag en sambo med två barn och två hundar, boende i 70tals villa och 2 bilar. Grabben är 3 år och dottern under året, och hundarna 4 och 6 år. Sambons ålder vet jag inte om den är hemlig men vi är lika gamla ;-)

 

Yrkeslivet

När jag inte är pappaledig jobbar jag som rörläggare, och på företaget jag är anställd på har jag även fått förtroendet att vara fackligförtroendevald. Och detta uppdraget har jag lokalt,regionalt, division och centralt.

Har även fått förtroendet av min organisation att vara Fackligpolitiskt ansvarig i Byggnads Skåne.

 

Politiskt

Sitter som adjungerad i Vellinge Socialdemokraternas Styrelse. Sitter även efter årets val som ordinarie i Kommunfullmäktige iVellinge.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Besöksstatistik

Omröstning

Nöjda med valresultatet?
 Ja
 Nej

Ovido - Quiz & Flashcards