wican

Alla inlägg den 8 oktober 2014

Av Krister Wicander - 8 oktober 2014 17:57

Jag fattar såklart att de har öppet "vanliga" tider, men borde ju finnas någon som har nattöppet. Det är ju den tiden på dygnet man känner sig som mest uppgiven när kidsen vägrar sova :-) ! Så kunde man ju beställt in en kopp varm mjölk och en flaska välling och suttit där istället

Bara en tanke

Av Krister Wicander - 8 oktober 2014 12:53

Min manligt sjuka sambo ligger nerbäddad, dottern sover middag och jag tar en stund i soffan framför partiledardebatten. Då jag älskar bra politiska debatter och politik blir jag lite besviken, förmycket "vi var ju överens- men det är vi fortfarande", och samtidigt är man chockad över olika politiska ståndpunkter. I för sig förstår jag missförstånden och chockerna då tydligheten från politiken har varit suddig.

Men är väldigt glad och positiv till Stefan Löfvens tydlighet att Lex Laval ska rivas upp.

Nä nu blir det att hänga tvätt, och kan glädjande informera att det blev inga missfärgningar ;-)

Av Krister Wicander - 8 oktober 2014 09:37

Då va det dags, tvättkorgen börjar fyllas. Och med tanke på färgkaoset sist får man ta det lite försiktigt ;-)

Sitter med dottern och en kopp kaffe och kolla på sambon när hon förhandlar elpriset med lite olika bolag, imponerad av hennes engagemang. Som det ser ut nu. Kan jag glömma släcka i garaget utan att det blir dyrt ;-)

Avslutade kvällen med lite målning och sågning av panel i garaget igår, grannen var också med. Vilket innebär såklart för grannsämjan skull att vi var ju tvinga att avnjuta en kall, va en bra avslutning på dagen :-)

Trevlig dag

Presentation


Pappaledig fullmäktigeledigmot

Vem är jag?

Privat

Privat är jag en sambo med två barn och två hundar, boende i 70tals villa och 2 bilar. Grabben är 3 år och dottern under året, och hundarna 4 och 6 år. Sambons ålder vet jag inte om den är hemlig men vi är lika gamla ;-)

 

Yrkeslivet

När jag inte är pappaledig jobbar jag som rörläggare, och på företaget jag är anställd på har jag även fått förtroendet att vara fackligförtroendevald. Och detta uppdraget har jag lokalt,regionalt, division och centralt.

Har även fått förtroendet av min organisation att vara Fackligpolitiskt ansvarig i Byggnads Skåne.

 

Politiskt

Sitter som adjungerad i Vellinge Socialdemokraternas Styrelse. Sitter även efter årets val som ordinarie i Kommunfullmäktige iVellinge.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Besöksstatistik

Omröstning

Nöjda med valresultatet?
 Ja
 Nej

Ovido - Quiz & Flashcards