wican

Alla inlägg under maj 2012

Av Krister Wicander - 30 maj 2012 09:46

Nu ska jag bli en mästerligare :-) efter gårdagens tips och idéer kan det ikke bli fel. Stort tack till Henrik för ditt innerliga hånskratt ;-) Nu jävlar kör vi

Av Krister Wicander - 24 maj 2012 08:03

Nu är strejken för vvsarna inne på sin 4 vecka, detta kostar både oss och arbetsgivarna pengar. Jag trodde aldrig att arbetstisförkortningen skulle bli en stridsfråga för arbetsgivarna. Då ATF är något vi fått genom att vi avstått lön och istället tagit ATF timmar genom avtals förhandlingar genom åren. Alltså inget som företaget betalar. Skulle vi gå med på att ta bort ATF: en, skulle vi då få pengarna istället, våra pengar? Skulle inte tro det, utan det hade stannat i företags kassan. Många tycker att det är konstigt att hantverkare tjänar mer än de som jobbar inom vården, men ingen tycker det är konstigt att chefer inom byggsvängen tjänar 50% mer än en över läkare....Nä nu blir det frukost sen ut i solen....

Av Krister Wicander - 22 maj 2012 21:48

Hejsan alla läsare( om nu inte alla försvunnit )!!


Det är ju ett tag sen jag skrev sist. Beror på renoveringen och en väldigt mycket mer aktiv grabb.  Har lagt in lite bilder från renoverings arbetet som nu börjar närma sig sitt slut. Jävligt skönt. Ett stort tack till alla som hjälpt till.

Det värsta har varit tapetseringen, men den är klar.... Första bilden blev på arbetsledaren, hård kille ;-) 

 




 

Efter rivning av atpeter och tak!


 



 


Det nya taket klart ochväggarna spacklade, målning i full gång.



 

Forsatt målning....


De första två våderna var värst, här efter kan ni följa våd för våd


             



 








Här är golvet på gång, på bilderna ovan vid tapetseringen kan ni se hur golvet blev som färdigt, bilderna kom inte i rätt följd.



Det var allt för denna gång. kommer nog mer inom kort, fast då från min Geneve resa. På söndag bär det av mot Geneve. Ska bli väldigt spännande, intressant och lärorikt, fast känner att det blir jobbigt att va från familjen så länge. Får gott göra det när jag kommer hem med att göra färdigt badrummet fort och bjuda på mycket kärlek :-)


Tack för mig och god natt 

Presentation


Pappaledig fullmäktigeledigmot

Vem är jag?

Privat

Privat är jag en sambo med två barn och två hundar, boende i 70tals villa och 2 bilar. Grabben är 3 år och dottern under året, och hundarna 4 och 6 år. Sambons ålder vet jag inte om den är hemlig men vi är lika gamla ;-)

 

Yrkeslivet

När jag inte är pappaledig jobbar jag som rörläggare, och på företaget jag är anställd på har jag även fått förtroendet att vara fackligförtroendevald. Och detta uppdraget har jag lokalt,regionalt, division och centralt.

Har även fått förtroendet av min organisation att vara Fackligpolitiskt ansvarig i Byggnads Skåne.

 

Politiskt

Sitter som adjungerad i Vellinge Socialdemokraternas Styrelse. Sitter även efter årets val som ordinarie i Kommunfullmäktige iVellinge.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Besöksstatistik

Omröstning

Nöjda med valresultatet?
 Ja
 Nej

Skapa flashcards