wican

Alla inlägg under september 2014

Av Krister Wicander - 30 september 2014 20:25

Då va det dags, och då tänkte jag att vi kör all in. Så eftersom jag officiellt börjar min pappaledighet imorgon så tänkte jag att då är det lika bra att sluta snusa också. Kanske korkat tänker många, men man måste ju ha lite utmaningar också.

Nu blir det även till att börja sköta hushållet också, all den där såkallade kvinnogöran som vissa kallar det. Det blir till att diska, städa, tvätta,laga mat och hämta/lämna på dagis, med andra ord allt det våra töser gjorde förr. Det är tur det finns värre saker här i världen än att jämställdheten tvingat oss karlar att hjälpa till i hemmet, och jag har till och med hört att vi mansfolk blir lyckliga av att diska. Vilket är perfekt ju, så får ju dottern en lycklig pappa nu när vi ska vara hemma.

Trevlig kväll och nu kommer jag att pappablogga igen så håll ett extra öga här :-)

Presentation


Pappaledig fullmäktigeledigmot

Vem är jag?

Privat

Privat är jag en sambo med två barn och två hundar, boende i 70tals villa och 2 bilar. Grabben är 3 år och dottern under året, och hundarna 4 och 6 år. Sambons ålder vet jag inte om den är hemlig men vi är lika gamla ;-)

 

Yrkeslivet

När jag inte är pappaledig jobbar jag som rörläggare, och på företaget jag är anställd på har jag även fått förtroendet att vara fackligförtroendevald. Och detta uppdraget har jag lokalt,regionalt, division och centralt.

Har även fått förtroendet av min organisation att vara Fackligpolitiskt ansvarig i Byggnads Skåne.

 

Politiskt

Sitter som adjungerad i Vellinge Socialdemokraternas Styrelse. Sitter även efter årets val som ordinarie i Kommunfullmäktige iVellinge.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Besöksstatistik

Omröstning

Nöjda med valresultatet?
 Ja
 Nej

Skapa flashcards