wican

Alla inlägg den 9 maj 2013

Av Krister Wicander - 9 maj 2013 22:45

För tillfället är det ingen ordning överhuvud taget, kan glömma vad jag ska göra det under tiden jag planerar det. Förhoppningsvis löser det sig ändå, ordningen löser sig nog imorgon om jag nu kommer ihåg att köra till jobb.

Igår blev jag överraskad med en resa till Mallorca nästa fredag :-) som jag själv fick betala då sambon är lika tankspridd som mig och glömt sin bankkod.. Aja, jag slapp planera och behövde bara betala :-) nu ser vi fram emot sol, värme, mys och öl!

Får en klump i magen när man läser om pappan som glömt sin grabb i bilen, kan aldrig förstå hur han känner just nu. Men bara känslan att min egen grabb skulle må dåligt eller ha ont gör att det smärtar i kroppen på mig. Bara känslan att glömma honom kan göra mig sömnlös även om jag inte gjort det. Hur hemskt det än är så lider jag med pappan, stakars människa :-( tankar går ju även till barnets mamman som hamnat i sin egen mardröm. Hoppas de har anhöriga och vänner som finns där för dem båda.


Avslutar med att berätta att dagens utflykt till Risen Naturreservat i Genarp var perfekt, goda baguetter ( som jag gjort), grillat och trevligt rundvandring med vänner bland träd och skog. Grabben var helt slut efter, men inte så konstigt efter lövregnet ;-)

Nu blir det trädgårds städning och god natt

Presentation


Pappaledig fullmäktigeledigmot

Vem är jag?

Privat

Privat är jag en sambo med två barn och två hundar, boende i 70tals villa och 2 bilar. Grabben är 3 år och dottern under året, och hundarna 4 och 6 år. Sambons ålder vet jag inte om den är hemlig men vi är lika gamla ;-)

 

Yrkeslivet

När jag inte är pappaledig jobbar jag som rörläggare, och på företaget jag är anställd på har jag även fått förtroendet att vara fackligförtroendevald. Och detta uppdraget har jag lokalt,regionalt, division och centralt.

Har även fått förtroendet av min organisation att vara Fackligpolitiskt ansvarig i Byggnads Skåne.

 

Politiskt

Sitter som adjungerad i Vellinge Socialdemokraternas Styrelse. Sitter även efter årets val som ordinarie i Kommunfullmäktige iVellinge.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8 9
10
11 12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Besöksstatistik

Omröstning

Nöjda med valresultatet?
 Ja
 Nej

Ovido - Quiz & Flashcards