wican

Alla inlägg den 17 augusti 2012

Av Krister Wicander - 17 augusti 2012 10:23

Idag är det många som har sin första fredag efter semestern, riktigt skönt kan jag förstå! Själv njuter jag med en kopp kaffe och kollar när hundarna och grabben leker. Men snart blir min vardag som vanligt igen mellan 7 och 16. Enda skillnaden är att istället för att köra hem direkt, så blir det ett stop å hämta grabben först!
Och nu kommer den fackliga kampen på jobb även spegla hur viltons pappa kommer att må efter arbetsdagen. Hur ser arbetsmiljön ut, det jag utsätter mig för på jobb tar man ju med hem om man inte tvättar sig eller använder rätt skyddskläder!
Mycket nytt att fundera över!

Men nu knycker han kex i vagnen ;-)

Av Krister Wicander - 17 augusti 2012 08:10

Precis när jag började vänja mig med sovmorgon till halv nio, då vaknar plötsligt grabben kvart i sju. Men hade vi inte vaknat tidigt hade vi missat alla bra program på barnkanalen :-)

Människovärdet i landet Sverige verkar bara sjunka. Våra barn på dagis sliter ut personalen pga att man besparar så de inte är tillräkligt många som ska ta hand och våra lekfulla barn. Och på ålderns höst tar man hand om våra föräldrar som om de är boskap. De ska vara såmånga så möjligt på så lite plats såmöjligt, och detta är människor som betalt skatt i hela sitt liv.
På våra sjukhus är det bara besparingar man tänker på, hur kan man utveckla eller behålla den vård vi har genom indragningar och besparingar.
Anntingen betalar vi förlite skatt eller så måste man se över utgifterna så de hamnar på rätt plats!
Bara en fundering en tidig fredagsmorgon

Presentation


Pappaledig fullmäktigeledigmot

Vem är jag?

Privat

Privat är jag en sambo med två barn och två hundar, boende i 70tals villa och 2 bilar. Grabben är 3 år och dottern under året, och hundarna 4 och 6 år. Sambons ålder vet jag inte om den är hemlig men vi är lika gamla ;-)

 

Yrkeslivet

När jag inte är pappaledig jobbar jag som rörläggare, och på företaget jag är anställd på har jag även fått förtroendet att vara fackligförtroendevald. Och detta uppdraget har jag lokalt,regionalt, division och centralt.

Har även fått förtroendet av min organisation att vara Fackligpolitiskt ansvarig i Byggnads Skåne.

 

Politiskt

Sitter som adjungerad i Vellinge Socialdemokraternas Styrelse. Sitter även efter årets val som ordinarie i Kommunfullmäktige iVellinge.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Besöksstatistik

Omröstning

Nöjda med valresultatet?
 Ja
 Nej

Ovido - Quiz & Flashcards