wican

Alla inlägg den 1 augusti 2012

Av Krister Wicander - 1 augusti 2012 10:31

Läser i Skånska att man ska bespara bort familje BB, så nu måste pappan åka hem efter förlossningen och mamman får klara sig själv!
Välkommen tillbaka till stenåldern, kvinnor föder barn manen jobbar!
Jag trodde vi kommit längre och att föräldraskapet var något vi gjorde tillsammans. Kan tala för mig själv, och hur underbart och tryggt det var för oss när vi fick grabben att vi som familj kunde vara tillsammans under de första dagarna. Jag kunde hjälpa till och kunde vara stöd m.m till min sambo. Mycket nytt händer under dessa första dagar och undermedvetet avspeglar det framöver med! Och det måste ju vara väldigt lugnande för den nyblivna modern att ha fadern/partnern med sig som stöd. Sen tycker jag det är upp till varochen att själv bestämma men alternativet ska finnas där och det ska inte sparas bort av gubbar som inte har någon insyn vare sig i barnafödande eller sjukvård. Lyssnar man på det styrande regionsrådet och vad han tycker blir bilden än mer tydlig!

Detta är från skanskan.se

Enligt Gilbert Tribo (FP), styrande regionråd har man i årets budget satsat mer pengar på mödravård än tidigare år.
Han tror inte att möjligheten för pappor att stanna kvar på BB spelar en stor roll för jämställdheten i ett längre perspektiv.
? Den avgörs nog inte av att pappan sover tillsammans med barnet den första natten utan går djupare än så, säger han.

Av Krister Wicander - 1 augusti 2012 09:18

Läste i Aftonbladet att S vill/ska nominera Mona till internationela Socialdemokraterna!?!?
Jag har inget imot Mona som person, och hon är väldigt duktig politiker. Men jag anser att har Mona har inte förtroendet här hemma i Sverige ens av våra egna, är det då ett alternativ att nominera henne till ett ännu tyngre uppdrag i internationela sammanhang?

Är det inte bättre att utnyttja hennes kompetens här hemma, dock utan att hon är en synlig figur ;-)

Trevlig dag, återkommer med dagens fundering lite senare :-)

Presentation


Pappaledig fullmäktigeledigmot

Vem är jag?

Privat

Privat är jag en sambo med två barn och två hundar, boende i 70tals villa och 2 bilar. Grabben är 3 år och dottern under året, och hundarna 4 och 6 år. Sambons ålder vet jag inte om den är hemlig men vi är lika gamla ;-)

 

Yrkeslivet

När jag inte är pappaledig jobbar jag som rörläggare, och på företaget jag är anställd på har jag även fått förtroendet att vara fackligförtroendevald. Och detta uppdraget har jag lokalt,regionalt, division och centralt.

Har även fått förtroendet av min organisation att vara Fackligpolitiskt ansvarig i Byggnads Skåne.

 

Politiskt

Sitter som adjungerad i Vellinge Socialdemokraternas Styrelse. Sitter även efter årets val som ordinarie i Kommunfullmäktige iVellinge.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Besöksstatistik

Omröstning

Nöjda med valresultatet?
 Ja
 Nej

Ovido - Quiz & Flashcards