wican

Alla inlägg under april 2012

Av Krister Wicander - 1 april 2012 15:43

Då var även vecka inne på sina sista timmar, ja några kvar men känns inte som det blir några stordåd gjorda ikväll.


Gårdagen bestod av stress och dop. Började dagen med morgonlek med grabben när sambo och hundar sov, men jag och grabben tyckte att det va lika bra att gå upp vid halv sju. Annars försvinner ju hela dagen, eller??? Sen blev det familjefrukost, vilket vi försöka göra så ofta så möjligt nu när sambon jobbar kväll ibland. Efter lite blandade sysslor tyckte jag att jag var värd en liten powernap innan dopet, gott om tid ju. Men det va det inte när jag vaknade till, 20 min till vi skulle köra. Men med rakning, påläddning, insamling av familj och packning av allt som skulle med. Finns inget värre än att vara sent ut, speciellt till ett dop. Men vi hann i tid och det var ett väldigt trevligt dop. Inte mycket för kyrkan men det var fint, och "partyt" eller vad det kallas efter var väldigt trevligt. Träffade människor som jag inte träffat på länge, alltid trevligt. Tyvärr missade sambon detta då hon var tvungen att jobba, men någon måste ju försörja familjen nu när jag lever som hemmaman/pappa. 


Idag har det varit grovstädning av köket, tvättning och dammsugning, vad ska man annars göra i detta skit vädret.

När Vilton låg och sov innan fundera jag på hur kommunisterna i Sverige vill att vi ska få det bättre här. Kan hålla med att en förstor privatisering av samhället inte gynnar alla, och det hjälper oftast inte de som behöver hjälp mest. Men om man förstatliga allt gynnas ju inte utveckligen i landet. Var med på SSUs kongress för ett antal år sen som gäst, och där var det en motion om att man skulle införa medborgarlön för då kom man från orättvissor. Att en läkare eller VD fö en industri skulle ha samma "lön" som en arbetslös eller en på "golvet". Men då funderar jag på hur många som hade valt att arbeta istället för att gå till ett jobb, eller vem som skulle gjort de jobb som ingen ens vill ha idag. Och hur gör man med ansvars biten, vem vill ha ansvar för säkerheten för andra människor, eller studera för tjäna mer pengar. Det är ju (tror jag) bara en lite del av oss som verkligen älskar sina jobb så mycket att man hade gjort det för en skitlön. Detta är säkert osammanhängande, nästan lika rörigt i mitt huvud, men jag fortssätter. Jag anser att lön ska baserad på ansvar och utbildning(kunskap), alltså inte på rövslickeri. Sen blir det lite sjukt ibland när visa företagsledare/chefer plockar ut ofantliga summor, som är helt orimliga. Men jag vill ju hellre ha det som idag än en medborgarelön. Som det märks har jag lite mycket tid över idag.


Och nu sitter jag och Vilton och funderar på vad vi ska göra, som det känns nu blir det kvällsmat sen kör vi och handlar något gott till mig ikväll. Och om min sambo läser detta såtänker jag fortsätta i hallen när Vilton somnat, nu orkar jag inte  .


Har någon tips på aktivitet så kommentera gärna det.


Önskar er alla en fortsatt trevlig Söndag och 1 april!


Presentation


Pappaledig fullmäktigeledigmot

Vem är jag?

Privat

Privat är jag en sambo med två barn och två hundar, boende i 70tals villa och 2 bilar. Grabben är 3 år och dottern under året, och hundarna 4 och 6 år. Sambons ålder vet jag inte om den är hemlig men vi är lika gamla ;-)

 

Yrkeslivet

När jag inte är pappaledig jobbar jag som rörläggare, och på företaget jag är anställd på har jag även fått förtroendet att vara fackligförtroendevald. Och detta uppdraget har jag lokalt,regionalt, division och centralt.

Har även fått förtroendet av min organisation att vara Fackligpolitiskt ansvarig i Byggnads Skåne.

 

Politiskt

Sitter som adjungerad i Vellinge Socialdemokraternas Styrelse. Sitter även efter årets val som ordinarie i Kommunfullmäktige iVellinge.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Besöksstatistik

Omröstning

Nöjda med valresultatet?
 Ja
 Nej

Ovido - Quiz & Flashcards