wican

Alla inlägg den 11 april 2012

Av Krister Wicander - 11 april 2012 20:57

Hejsan alla läsare  !


För det första vill jag be de läsare jag har om ursäkt för att jag inte är så aktiv, iallafall inte på sista tiden. Lovar det ska bli bättring. Skyller på att grabben har varit sjuk och renoveringen i hallen är i full gång.


På tal om hallen så börjar det arta sig nu, alla tapeter är ner plockade, taket rivet och nytt uppsatt men hjälp av en mycket duktig snickare. Gick mycket fortare än jag planerat, och till hans stora glädje hade jag köpt rätt gips skivor.


Läste i Aftonbladet idag att man har efter forskning kommit fram till att de elever som idrottar varje dag har bättre betyg än de som inte idrottar. Behövs det forskning på detta, vem är dum i huvudet och inte fattar detta? Jag har en gymnasium utbildning till rörläggare, och jag fattade det utan dyr forskning. Men som vanlingt har man med besparingar tagit bort idrott mer och mer i skolorna. Där av blir ju våra barn och syskon drabbade av detta. 

Men sen beror det nog lite på generationen också. Var man än kollar idag, i villa område eller på gårdarna i flerfamiljshus områdena, hur många ungdomar är ute och leker eller spelar boll eller något annat. Roligare att spela dataspel kanske. Nu ska jag låta jätte gammal, men när jag växte upp hade nästa alla en idrott eller något intresse som gjorde att man var ute och rörde sig. När man inte var på det så hade vi fotboll och bandy turneringar på området. Eller så lekte vi krig när vi var ännu yngre. Som världen ser ut idag, och Sverige så kanske det inte är så bra om man leker krig. Men vi tyckte iallafall det var kul att vara ute hela tiden.

Så åter till ämnet så är det väl på tiden att man inför idrott eller någon typ av motions lektioner vaaarje dag i skolan. Och det är inte bara för att höja skolbetygen och lärandet, utan även för att förhindra att fetma sprider sig i sverige som det gjort i exempel USA. Alla mår bra av att röra sig.


Och till er som jag sa att Vilton hade smittkoppor, det var fel. Han hade höst blåsor. Smittkoppor försvann från Sverige på 1700 talet tydligen. Som sagt är jag ingen läkare eller jobbar inom vården.


På grund av det ostadiga vädret är morgondagens resa till köpenhamn och Hooters flyttad fram i tiden, både pga att jag tror inte Hooters har öppnat och för det är inte kul att gå omkring i Danmark om det regnar.


Nu ska jag dyka ner i studierna kring Genève skolan och läs lite internationellt fackligt arbete.


Trevlig kväll alla så ses vi i vår vädret

Presentation


Pappaledig fullmäktigeledigmot

Vem är jag?

Privat

Privat är jag en sambo med två barn och två hundar, boende i 70tals villa och 2 bilar. Grabben är 3 år och dottern under året, och hundarna 4 och 6 år. Sambons ålder vet jag inte om den är hemlig men vi är lika gamla ;-)

 

Yrkeslivet

När jag inte är pappaledig jobbar jag som rörläggare, och på företaget jag är anställd på har jag även fått förtroendet att vara fackligförtroendevald. Och detta uppdraget har jag lokalt,regionalt, division och centralt.

Har även fått förtroendet av min organisation att vara Fackligpolitiskt ansvarig i Byggnads Skåne.

 

Politiskt

Sitter som adjungerad i Vellinge Socialdemokraternas Styrelse. Sitter även efter årets val som ordinarie i Kommunfullmäktige iVellinge.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Besöksstatistik

Omröstning

Nöjda med valresultatet?
 Ja
 Nej

Ovido - Quiz & Flashcards