wican

Alla inlägg den 13 mars 2014

Av Krister Wicander - 13 mars 2014 21:32

Im back :-)

Nu blir dottern mer och mer lik storebror, lugnet, sovande och njutandes av sin omgivning. Då jag är på jobb dagtid kan jag bara hänvisa till vad hennes mor säger men på kvällarna är hon go att vara med. Inte för jag att jag inte ville vara med henne innan utan mer att när hon fortfarande hade ont i magen och skrek så kändes det mer som att man bar runt på henne bara för att få lugnt både för henne och för resta av familjen. Men nu trivs vi tillsammans :-) Och med tanke på att hon har världens snällaste storebror så blir det lättare och lättare att vara tvåbarns pappa :-) Och precis som med grabben ser jag fram mot mina månader hemma med henne, se henne växa och bli mer och mer människa. De månaderna (9) jag var hemma med grabben var en underbar tid, och är så jävla glad att jag gjorde det då jag aldrig fått möjligheten att kunna ta igen den tiden igen. Därför blir det 9 med dottern med, såklart!

Allt är inte tillbaka till det normala livet igen, men på god väg. Sambon delar fortfarande sovrum med grabben, då han tagit över min säng. Och jag i hans säng, tillbaka till sängkläder med bilar på. Och dottern sover på sitt rum, så tjejerna i huset har sina sängar bara vi pågar som bytat.

På söndag bär det av till Bryssel på facklig/politiskt utbildning med aftonskolan, ett par år sen jag va där sist. Kommer bli ett häktiskt men väldigt spännande dagar och kommer hem ännu mer laddad inför EU valet.

Efter ännu en härlig kvällsrunda med barnvagnen och hundarna i kvällssolen känns det nu skönt att lägga sig i soffan!

Trevlig kväll

Presentation


Pappaledig fullmäktigeledigmot

Vem är jag?

Privat

Privat är jag en sambo med två barn och två hundar, boende i 70tals villa och 2 bilar. Grabben är 3 år och dottern under året, och hundarna 4 och 6 år. Sambons ålder vet jag inte om den är hemlig men vi är lika gamla ;-)

 

Yrkeslivet

När jag inte är pappaledig jobbar jag som rörläggare, och på företaget jag är anställd på har jag även fått förtroendet att vara fackligförtroendevald. Och detta uppdraget har jag lokalt,regionalt, division och centralt.

Har även fått förtroendet av min organisation att vara Fackligpolitiskt ansvarig i Byggnads Skåne.

 

Politiskt

Sitter som adjungerad i Vellinge Socialdemokraternas Styrelse. Sitter även efter årets val som ordinarie i Kommunfullmäktige iVellinge.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Besöksstatistik

Omröstning

Nöjda med valresultatet?
 Ja
 Nej

Ovido - Quiz & Flashcards