wican

Alla inlägg under december 2012

Av Krister Wicander - 15 december 2012 10:47

Det skojas ofta om att en förkyld man har det lika jobbigt som en gravid kvinna. Då vill jag klargöra hur det är att va sjuk som man.
? finns bara en form av manlig förkylning och det är en ordentlig.
? snuvan gör alla våra muskler ömma.
? den manliga kroppen behöver ligga i soffan och kolla tv(vinter studion).
? om vi blir serverade med kaffe eller kanske en god soppa kommer vi att bli friska fortare.
? vi har ofta en stor vilja att vilja hjälpa till hemma med hushållsarbete, men under förkylningen finns inte ens ork att själva gå med disken till köket.
? mycket ömhet är viktigt.

Med andra ord är mitt tips till er tjejer/kvinnor med förkylda män - bädda ner oss i soffan, sätt på svts vinterstudion, en kanna kaffe och kanske något gott som vaniljgifflar :-) det kommer uppskattas och hjälpa oss att bli friska :-)

Fortsatt trevlig dag alla

Av Krister Wicander - 13 december 2012 17:39

Nu är det inte länge till tomten kommer, och vad önskar då jag mig:-) - mer pappaledighet med grabben.
- nytt spännande jobb.
- mer familjetid.
- men allra mest att någon gör färdigt alla renoveringar och framtids projekt här hemma, så slipper jag :-)

Av Krister Wicander - 12 december 2012 20:50

Imorgon bitti är det dags för familjens första luciatåg :-) är redan stolt och nervös. Tänker på bilder på mig själv från luciatåg på dagis, och hur fort det gått å nu e det jag som ska stå där med kameran och tycka att grabben är jätte duktig och de andra barnen är bara sådär bra :-) haha
Återkommer med bilder imorgon :-)

Av Krister Wicander - 11 december 2012 13:14

Idag är jag på Regionstyrelse möte, känner direkt att jag saknat det fackliga arbetet. Dags att kavla upp skjortärmarna.

Av Krister Wicander - 10 december 2012 21:20

Undrar vad de pratar om med sin bordspartner på nobelmiddagen? Man kan ju bara förundras och beröma pristagarna ett tag, sen blir det tråkigt. Tror inte jag haft problem att prata på, nog mer jobbigt för de runt mig som inte fått en syl i vädret. :-)


Lägger till några bilder om något helt annat :-)

Av Krister Wicander - 10 december 2012 21:16

Undrar vad de pratar om med sin bordspartner på nobelmiddagen? Man kan ju bara förundras och beröma pristagarna ett tag, sen blir det tråkigt. Tror inte jag haft problem att prata på, nog mer jobbigt för de runt mig som inte fått en syl i vädret. :-)


Lägger till några bilder om något helt annat :-)

Av Krister Wicander - 10 december 2012 21:16

Undrar vad de pratar om med sin bordspartner på nobelmiddagen? Man kan ju bara förundras och beröma pristagarna ett tag, sen blir det tråkigt. Tror inte jag haft problem att prata på, nog mer jobbigt för de runt mig som inte fått en syl i vädret. :-)


Lägger till några bilder om något helt annat :-)

Av Krister Wicander - 10 december 2012 18:31

Grattis EU till freds priset, ungefär lika genomtänkt som att ge tjejen som fick silver i OS Bragdguldet. Jag anser nog att det är en större bragd av mig att jag ska iväg och träna idag :-)

Presentation


Pappaledig fullmäktigeledigmot

Vem är jag?

Privat

Privat är jag en sambo med två barn och två hundar, boende i 70tals villa och 2 bilar. Grabben är 3 år och dottern under året, och hundarna 4 och 6 år. Sambons ålder vet jag inte om den är hemlig men vi är lika gamla ;-)

 

Yrkeslivet

När jag inte är pappaledig jobbar jag som rörläggare, och på företaget jag är anställd på har jag även fått förtroendet att vara fackligförtroendevald. Och detta uppdraget har jag lokalt,regionalt, division och centralt.

Har även fått förtroendet av min organisation att vara Fackligpolitiskt ansvarig i Byggnads Skåne.

 

Politiskt

Sitter som adjungerad i Vellinge Socialdemokraternas Styrelse. Sitter även efter årets val som ordinarie i Kommunfullmäktige iVellinge.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Besöksstatistik

Omröstning

Nöjda med valresultatet?
 Ja
 Nej

Ovido - Quiz & Flashcards