wican

Alla inlägg den 14 januari 2015

Av Krister Wicander - 14 januari 2015 21:54

Det är inte ofta jag är bitter, men ikväll känner jag mig lite bitter. Är inne på kvällens sista nattning med grabben, och känner att nu vill jag bara ner och lägga mig isoffan och kolla skittv. Något program som inte handlar om något alls. Men har en känsla av att jag kommer precis hinna ner innan prinsessan på ärten vaknar! Och sen blir det till att springa upp och ner, hitta nappen eller snutten och ligga och natta om. Nu mer ligger dottern i en 1,20 säng, så jag ska kunna ligga bredvid och slippa ligga på golvet. En lite ljuspunkt är dock att de kvällar jag har denna känslan brukar hon sova hela nätter, och jag somnar i soffan framför tv.

Nu har jag gnällt färdigt och grabben sover som en prins, vet inte hur man säger prins könsneutralt ;-) men han är ju en pojke hur politiskt korrekt jag än skulle vilja vara :-)

Så nu blir det en kall öl till pappa och fötterna på bordet, så håller vi tummarna för att jag vaknar i soffan om ca 5 timmar och det är fortfarande tyst här hemma.

Trevlig kväll och imorgon är en ny underbar dag

/ vi ses

Jag försökte jämna ut kroppen på Leos lekland idag, gick sådär :-)

Av Krister Wicander - 14 januari 2015 15:30

Efter en hyfsat "stökig" natt med mycket gnäll och vaknade, så somnade jag och dottern tillslut tidigt imorse och sov till 10. Sen drog vi med resten av familjen till lekland så grabben fick bränna lite överskottsenergi. Det var väldigt lite folk där, vilket är en förutsättning för att jag ska uppskatta det. 2 saker slog mig, det är dyrt och det luktar väldigt mycket billig parfym. Att det är dyrt kan jag köpa, då det är stora lokaler som ska hållas efter och nog inga billiga saker att bygga upp med ställningar och rutschkanor. Med billig parfym har jag svårt att förstå, speciellt inte att man badar i det. Svider ju nästan i ögonen, och jag var oskyldig eftersom jag inte ens hade deo på mig :-)


Förövrigt känner jag ett sug efter att dra på skridskorna igen, får leta fram allt och se om någon låter en dåligt tränad veteran röra på sig. Aldrig försent att försöka sig på att bli målkung :-)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Pappaledig fullmäktigeledigmot

Vem är jag?

Privat

Privat är jag en sambo med två barn och två hundar, boende i 70tals villa och 2 bilar. Grabben är 3 år och dottern under året, och hundarna 4 och 6 år. Sambons ålder vet jag inte om den är hemlig men vi är lika gamla ;-)

 

Yrkeslivet

När jag inte är pappaledig jobbar jag som rörläggare, och på företaget jag är anställd på har jag även fått förtroendet att vara fackligförtroendevald. Och detta uppdraget har jag lokalt,regionalt, division och centralt.

Har även fått förtroendet av min organisation att vara Fackligpolitiskt ansvarig i Byggnads Skåne.

 

Politiskt

Sitter som adjungerad i Vellinge Socialdemokraternas Styrelse. Sitter även efter årets val som ordinarie i Kommunfullmäktige iVellinge.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015
>>>

Besöksstatistik

Omröstning

Nöjda med valresultatet?
 Ja
 Nej

Skapa flashcards