wican

Alla inlägg den 4 januari 2015

Av Krister Wicander - 4 januari 2015 15:52

      Vilken härlig söndag, hela familjen ledig och vi har hunnit med brunch med trevligt sällskap. fast vi går mot ljusare tider, vilket är härligt, så är det synd att det blir mörkt redan vid 16-17. Man vill ju ha sol sålänge så möjligt.


Igår lyckades vi natta kidsen i tid och sambon och jag hann medd att se en film tillsammans, utan att någon drar i en eller sitter och frågar en saker hela tiden   . Filmen hette Captain Phillips, och handlar om en sjökapten vars båt och besättning blir kapade av somaliska pirater. Man blev väldigt involverad i filmen, och känner paniken kaptenen (Tom Hanks) har när han ser vad som kommer hända. Första känslan är -varför är inte alla fartyg som går i de sjölederna bestyckade med tung vapenarsenal. Men sen känner man också vilken omöjlig situation de är i som "blir" pirater, det är en tragisk värld vissa föds i. Men hur man än känner, så känner man en viss lättnad i slutet av filmen. Kan ju inte säga hur filmen slutar men an rekomendera den. Både sambon och jag gillade den, känslorna går lite upp och ner under filmen.


Nu blir det eftermiddags fika sen fortsätter vi familjemysdagen. Och har vi tur kanske barnen somnar i tid ikväll igen så vi kan få en föräldramyskväll. Ni som nu blir oroliga när jag skriver så, ni kan vara lugna för det blir inga syskon till. Vi är nöjda med 2 barn och 2 hundar   


Trevlig söndagskväll :-)


Laddar upp två gamla bilder också


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Pappaledig fullmäktigeledigmot

Vem är jag?

Privat

Privat är jag en sambo med två barn och två hundar, boende i 70tals villa och 2 bilar. Grabben är 3 år och dottern under året, och hundarna 4 och 6 år. Sambons ålder vet jag inte om den är hemlig men vi är lika gamla ;-)

 

Yrkeslivet

När jag inte är pappaledig jobbar jag som rörläggare, och på företaget jag är anställd på har jag även fått förtroendet att vara fackligförtroendevald. Och detta uppdraget har jag lokalt,regionalt, division och centralt.

Har även fått förtroendet av min organisation att vara Fackligpolitiskt ansvarig i Byggnads Skåne.

 

Politiskt

Sitter som adjungerad i Vellinge Socialdemokraternas Styrelse. Sitter även efter årets val som ordinarie i Kommunfullmäktige iVellinge.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015
>>>

Besöksstatistik

Omröstning

Nöjda med valresultatet?
 Ja
 Nej

Skapa flashcards