wican

Direktlänk till inlägg 31 mars 2012

God Morgon Världen

Av Krister Wicander - 31 mars 2012 07:50

God morgon alla!


Min underbara son har till våran allas stora glädje börjat vakna runt 7, härligt att gå upp så inte hela dagen försvinner förbi. Det som är lite jobbig med detta är att han även väcker hela familjen runt 5 och vill ha välling. Hade varit väldigt skönt om han antingen kunde hålla sig till 7 med maten eller om han får mat 5 kunde somna om och sova fram till 8 iallafall. 

Nu är det många (speciellt mammor) andra föräldrar som kommer säga att "så är det att ha barn" eller "på tiden att ni också får känna på det". Ni som kände så precis, hoppas ni får det ännu värre hädanefter  . Det hade varit bättre om man fick tips på hur man kunde hur man får han att sova istället.


Nu låter jag riktigt morgon bitter, haha. det är jag inte, ville bara få det sakt. Just nu sitter jag och Vilton och kollar på Big Brother medans resten av familjen sover. Skönt att få morgon kaffet i tid, snart får vi börja på frukost till Morsan i huset.


Idag blir det dop och bröllop, tyvärr missar vi bröllopet med får ta igen det när de förnyar sina löften. Dopet är för en väldigt speciell liten kille, son till en av mina närmaste vänner. Ska bli spännande om Vilton kommer hålla sig lugn under hela dopet, han är ju van vid att sjunga och leka i kyrkan. Han har ju varit med på kyrkans sång stund under en tid nu.


Till något helt annat.

Nu kommer det mätningar om hur det hade sett ut om det var riksdagsval "idag". Nu har jag varit ganska instängd i min pappa bubbla ett tag så har inte hängt med riktigt. Men känner väl att det är rent skit snack. Det görs alltid liknande "sifo" undersökningar efter att det varit turbulent i något av riksdags partierna eller om man valt ny ledare. Och då blir det en effekt, Lövfen effekten typ.


Enligt min mening har väl inte något av partierna kommit med något konkret eller genomtänkt  de sista veckorna( jag kan ha missat), Jag är besviken på våra partier att man flyter på med sin alldagliga politiska prpaganda, eller kalla det röst fiske. Tycker alla partier skulle stängt in sig och funderat ut vad man vill med landet, och sedan presentera en 2 årsplan, en 10 årsplan och en 25 årsplan. Inte bara massa löften till nästa val. Kom med planer för hur landet ska se ut om 10 år och mer så man vet vilka man ska röst på för att det ska bli bra för oss på långsikt. För mig som facklig och politisk i S är redan klart var röst sedeln hamnar 2014. Men även jag vill ha klara mål, från både mitt eget parti och andra parti.


Nä nu blev det mycket, måste återgå till grabben och min kopp kaffe, och inte att glömma tecknat på tvn  .


Önskar er alla en underbar dag och önskar L, H och I lycka till idag  

 
 
Ingen bild

lotta

31 mars 2012 19:59

Du är klok min man. Älskar dig. Tänkte visa denna bloggen för hela jobbet nu så vi får lite underhållning här bland all övervakning:) har ett antal skärmar framför mig, där det just nu visar 8 bebisars välmående och så en skärm där mitt hjärta och vår bebis skriver om sitt välmående;) Kan ju inte bli bättre:) Saknar er, men kommer snart hemmåt!:) pussssss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Krister Wicander - 22 januari 2015 11:26

Vaknade imorse av att grabben kom in till mig och minstingen, han undrade om han kunde mysa med oss innan vi skulle gå ner och kolla tv. Såklart trängde vi ihop oss och låg alla tre, sambon jobbar, och kolla lite babblarna och sjöng med innan vi lämn...

Av Krister Wicander - 18 januari 2015 13:11

Då var det söndag and life is good :-) Igår var det utbildning inför uppdraget som nämndeman i Tingsrätten i Malmö hela dagen, och på kvällen middag för att fira svärfar. Lagom lördag för en medelålders man i sina bästa år som mig, och söndagen går i...

Av Krister Wicander - 14 januari 2015 21:54


Det är inte ofta jag är bitter, men ikväll känner jag mig lite bitter. Är inne på kvällens sista nattning med grabben, och känner att nu vill jag bara ner och lägga mig isoffan och kolla skittv. Något program som inte handlar om något alls. Men har e...

Av Krister Wicander - 14 januari 2015 15:30

Efter en hyfsat "stökig" natt med mycket gnäll och vaknade, så somnade jag och dottern tillslut tidigt imorse och sov till 10. Sen drog vi med resten av familjen till lekland så grabben fick bränna lite överskottsenergi. Det var väldigt lite folk där...

Av Krister Wicander - 13 januari 2015 11:10


Har aldrig varit bekväm med att vistas ute bland folk klädd i mjukisbyxor, och har svårt för att ta någon på allvar som har mjukisbyxor på sig som vardagskläder. Om man nu inte är påväg till träning eller motionerar. Men nu har jag själv fallit i fäl...

Presentation


Pappaledig fullmäktigeledigmot

Vem är jag?

Privat

Privat är jag en sambo med två barn och två hundar, boende i 70tals villa och 2 bilar. Grabben är 3 år och dottern under året, och hundarna 4 och 6 år. Sambons ålder vet jag inte om den är hemlig men vi är lika gamla ;-)

 

Yrkeslivet

När jag inte är pappaledig jobbar jag som rörläggare, och på företaget jag är anställd på har jag även fått förtroendet att vara fackligförtroendevald. Och detta uppdraget har jag lokalt,regionalt, division och centralt.

Har även fått förtroendet av min organisation att vara Fackligpolitiskt ansvarig i Byggnads Skåne.

 

Politiskt

Sitter som adjungerad i Vellinge Socialdemokraternas Styrelse. Sitter även efter årets val som ordinarie i Kommunfullmäktige iVellinge.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Besöksstatistik

Omröstning

Nöjda med valresultatet?
 Ja
 Nej

Ovido - Quiz & Flashcards